HadisNamaz

Yatsı Namazı ile ilgili hadisler

Yatsı Namazı ile ilgili hadisler nelerdir? Namaz hakkında Peygamberimiz ne diyor? Yatsı namazı önemi hakkındaki uzun ve kısa hadisler

Yatsı Namazı ile ilgili hadisler nelerdir? Namaz hakkında Peygamberimiz ne diyor? Yatsı namazı önemi hakkında hadisler nelerdir? Yatsı namazının vakti hakkındaki hadisler. Peygamber Efendimiz nasıl namaz kılardı? Yatsı namazında hangi sureleri okurdu? Namaz ile ilgili kaynaklarıyla birlikte rivayet edilen kısa ve uzun sahih hadis-i şerifler

Yatsı Namazı Nedir? (Kısaca)

Yatsı namazı, İslam dininde farz olan 5 vakit namaz ibadetinden yatsı vaktinde kılınan bir namazdır. Yatsı namazı Vitir namazı hariç toplam 10 rek’âttır, vitir namazıyla birlikte 13 rek’âttır. 4 Rek’ât ilk sünnet, 4 Rek’ât farz, 2 Rek’ât son sünnet olarak kılınır. Namazdan sonra vacip olan 3 rek’âtlık vitir namazı kılınır.

Yatsı Namazı ile ilgili hadisler

“Şüphesiz ki benim ümmetim, kıyamet gününde, abdest izlerinden dolayı yüzleri nurlu, elleri ve ayakları parlak olarak çağırılacaktır. Yüzünün nûrunu artırmaya gücü yeten kimse bunu yapsın” (Buhârî, Vudû’ 3; Müslim, Tahâret 35)

İbni Ömer radıyallahu anhümâ’dan rivayet edilen hadis-i şerifte şöyle denilmektedir:

Ben, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ile birlikte öğle namazından önce iki, öğle namazından sonra iki rekat, Cuma namazından sonra iki rekat, akşam namazından sonra iki rekat ve yatsı namazından sonra da iki rekat namaz kıldım.

Kaynak: Buhârî, Teheccüd 25, 29; Müslim, Müsâfirîn 104. Ayrıca bk. Tirmizî, Mevâkît 189, 205; Nesâî, Kıyâmü’l-leyl 66; İbni Mâce, İkâmet 100

Abdullah İbni Mugaffel radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre

Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm:

“Her ezan ve kamet arasında namaz vardır. Her ezan ve kamet arasında namaz vardır. Her ezan ve kamet arasında namaz vardır” buyurdu. Üçüncü defasında “kılmak isteyene” dedi.

Kaynak: Buhârî, Ezân 14, 16; Müslim, Müsâfirîn 304. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tatavvu 11; Tirmizî, Salât 22; Nesâî, Ezân 39; İbni Mâce, İkâmet 110

Ebû Hüreyre radıyallahu anh ‘den rivayet edildiğine göre,

Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“Münafıklara sabah ve yatsı namazından daha ağır gelen hiçbir namaz yoktur. İnsanlar bu iki namazda ne kadar çok ecir ve sevap olduğunu bilselerdi, emekleyerek de olsa cemaate gelirlerdi.”

Kaynak : Buhârî, Mevâkît 20, Ezân 34; Müslim, Mesâcid 252. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 47; Nesâî, İmâmet 45; İbni Mâce, Mesâcid 18

Büreyde radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre,

Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm şöyle buyurdu:

“Karanlık gecelerde mescidlere yürüyerek giden kimselere, kıyamet gününde tam bir nura kavuşacaklarını müjdeleyiniz.” (Ebû Dâvûd, Tirmizî, İbni Mâce)

Yatsı namazının cemaatle kılınması

Sabah ve Yatsı Namazlarını Cemaatle Kılmanın Fazileti

Osman İbni Affân radıyallahu anh’dan rivayet edildiğine göre 

– Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i:

“Yatsı namazını cemaatle kılan kimse, gece yarısına kadar namaz kılmış gibidir. Sabah namazını cemaatle kılan kimse ise bütün gece namaz kılmış gibidir” (Müslim, Mesâcid 260)

Şureyh İbnu Hâni anlatıyor : 

“Hz. Aişe (radıyallahu anhâ) ‘ye Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın namazından sordum. Dedi ki:

“Yatsıyı her kılışında yanıma gelince mutlaka dört veya altı rekat nafile namaz da kılardı. Bir gece yağmura yakalandık. Aleyhissalâtü Vesselâm’a bir post yaydık, postta suyun akmakta olduğu bir deliğe hâlâ bakar gibiyim. Efendimizin, elbisesini hiçbir surette yerden sakındığını görmedim. (Ebu Dâvud., Salât 305, (1303))

Büreyde (radıyallahu anh) anlatıyor:

“Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm yatsı namazında (Şems Suresi) Veşşemsi ve duhâhâ ve benzeri sureleri okurdu.” (Tirmizi, Salat 231, (309); Nesai, İftitah 71, (2, 173))

EI-Berâ (radıyallâhu anh) anlatıyor:

Resülullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir yolculuk sırasında yatsıyı kılmıştı. İki rek’atin birinde (Tin Suresi) Vettîni ve’z-Zeytüni’yi okudu.” (Buhârî, Ezâin 100, 102, Tefsîr, Vettîn 1, Tevhîd 52; Müslim, Salât 175, (464); Muvatta, Salât 27, (1, 79-80), Ebü Dâvud, Salât 275, (1221); Tirmizî, Salât 231, (310); Nesâî, İftitah 72, (2, 173))

Sahiheyn’de şu ziyade yer alır: “Sesce ve kırâatçe O’ndan daha güze kimseye rastlamadım.”

Yatsı namazının vakti ile ilgili hadisler

Abdullah b. Ömer’den (ra)’dan nakledilen hadis-i şerif

“Şafak kırmızılıktır. Şafak kaybolunca yatsı namazını kılmak farzolur.” (es-San’ânî, I,114)

“Ümmetime zorluk vermesem, yatsı namazını gecenin üçte birine veya yarısına kadar geciktirmelerini onlara emrederdim.” (eş-Şevkânî, II/11)

Hz. Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) bir gece yatsı namazını geciktirdi. O kadar ki mescidde bulununlar uyumuştu. Sonra çıkıp namaz kıldı ve şöyle buyurdu: “Eğer ümmetime zorluk vermesem bu vakit yatsı namazının vaktidir.”  (Buhârî, Mevâkît, 24; eş-Şevkânî, I, 12)

Enes radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre sahâbîler Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in mescide gelmesini beklediler. Neticede gece yarısına yakın bir zamanda onların yanına geldi ve yatsı namazını kıldırdı. Namazdan sonra bize bir konuşma yaptı ve şöyle buyurdu:

“Dikkatinizi çekerim! İnsanlar namazlarını kılıp ardından uyudular. Sizler ise namazı beklediğiniz sürece namaz sevabı kazandınız.” (Buhârî, Mevâkît 25.)

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) yatsıdan önce uyumaktan, yatsıdan sonra da (boş ve faydasız) konuşmaktan hoşlanmazdı.  (Müttefekun aleyh)

İlgili Diğer Konular 

Nukteler.com’u Facebook’ta takip edin…

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı